Bok+funderingar




Nu sitter jag här med nyanläne farmor och familjen och tittar på någon slags teaterpjäs på tv, den är lite märklig, minst sagt.

Jag har nyss läst ut en jätte bra bok som jag fick i julkapp, som heter: Flyga högt. Den var en av de bästa böcker jag läst på länge faktiskt. Den tipsar jag verkligen om! Om man har läst "Tusen gånger starkare" kommer man nog att gilla den. 
 
Så här står det på baksidan av boken:
"
Det finns koder. Vissa regler. Saker man bara inte gör. Vendela är femton år och har just börjat nian. Hon tycker att det är skönt att vara tillbaka i skolan. Där finns ju Nils med de bruna ögonen. Före sommarlovet var de på gång att bli tillsammans- och det skulle vara perfekt om de blev det. Vendelas bästis Tove är nämligen inntresserad av Nils kompis Loke. Tänk vad bra att kunna umgås tillsammans att aldrig behöva välja!  Men tredje dagen dyker en ny tjej upp i klassen, Silja. Hon tar plats och struntar helt i alla oskrivna regler. Är hon korkad trotsig eller bara urstark? Ingen vet, me plötsigt gäller inte den givna rangordningen, rollerna fördelas om- och Vendela tvingas välja mellan kärlek och vänskap." Så här ser boken ut:)

Hoppas ni läste enda ner hit och att ni hade en bra julafton! Vad ska man säga nu? God jul? Det känns som man mest säger det innan julafton o på julafton, eller? God fortsättning kanske? Det låter kanske lite vuxet på nåt sätt?
Ja,ja spelar roll!
Hej på er från IDA<3

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag fick också den i julklapp! :)

2011-12-26 @ 10:14:48
URL: http://eskilsot.blogg.se/
Postat av: Alva

HAHA, jag med ;)

2011-12-26 @ 21:16:46
URL: http://kimonas.devote.se
Postat av: Ida

Vad trevligt, då kan vi diskutera den sen:)

2011-12-27 @ 21:17:26

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0