Hej igen!

Halloj!
Jag hittade ett recept som verkade gott, från ett av Hemköps annonsblad(hihi) så nu lägger jag upp det också:

Höstäpplen med vit choklad
4 port-30 min

Ingredienser:
8 äpplen
1 vaniljstång
1 citron
1dl socker
1/2 msk kanel
1 msk honung
1 msk smör
2 degestivekex
100 g färskost
100 g vit choklad
1 dl matlagningsyoghurt

1. Skala o tärna äpplena. Koka 6 av dem med delad vaniljstång, saft och finrivet skal av en citron samt socker till en god kompott.
2. Stek resterande äpplen med kanel, honung och smör.
3. Blanda hälften av de stekta äpplena med digestivekex och lägg i båten på fyra glas. Vispa färskost och äppelkompott. Fördela i glasen och ställ i kul.
4. Smält choklad och blanda med yoghurt. Toppa glassen med vitchokladyoghurt och ställ kallt. Vid setvering, lägg på resten av de stekta äpplena.

Om ni ni kommit så här långt och tänker "Yes, vilket fantastiskt recept, det måste jag laga" så skicka gärna iväg en liten kommentar om hur det blev.

Tack och hej från mig för ikväll/ida<3


Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0