Hemma igen

Nu är jag hemma igen från dagarna på Gotland som kan ha varit bland de bästa i mitt liv. Vi har verkligen haft det så himla kul! Vi har gjort allt från att leka lekar och bada till att diskutera feminism och om vad Gud egentligen är. Det jag kommer sakna mest ifrån lägret är nog det som var liksom typiskt bara för lägret. Så som att att bli väckt på morgonen av munspel, att sitta i bussen och spela vsracing2, lunchmeditationen, och alla internskämt.
 
Vi gjorde en lista över saker som var "typiska" för lägret under ett pass, här är den:
 
Åka båt i tre timmar
Bada med maneter
Titta på får... ööhh... lamm
Lyssna på Lasse Stefanz mitt i natten
Dusha i källaren
Sova mitt på dagen
Äta hela tiden
Sitta och vänta
Lyssna på Johans falsett
Ha dålig täckning
Anklaga Dampilari för fusk i vsracing2
Sno Elias godis
Höra smygreklam för Tim och Chrilles band (projekt 8)
Ta Marcus hatt
Storma Ica
Bli smygfotad av Elias
 
Denna lista (som har lite fler punkter egentligen) var det egentligen meningen att vi skulle läsa upp i en liten sketch på själva konfirmationsceremonin som är imorgon. Men det blev tyvärr inget av det så ni får exklusivt läsa den här. :) Nu när jag läser igenom den igen inser jag att det låter som att vi har haft ett rätt trist läger haha... Men det har vi verkligen inte!
 
Nu är det ju så att lägret faktiskt inte bara var för att ha roligt utan också för att lära sig om kristendomen och lite så. Jag tror inte att jag kommer bli stenhårt troende kristen bara för att jag har varit på detta läger och nu kommer konfirmera mig. Men jag vet inte... Ibland undrar man ju om det finns något större...
 
 
Imorgon eller senare i veckan kommer ett inlägg med fler bilder från veckan/konfirmationen.
♥Lovisa

Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0