Prao dag 2&3

Igår fick jag på förmiddagen följa med en reporter som skulle vara med på en presskonferans eller liknande på Friends Arena inför matchen mellan Sverige och Argentina idag. Jag och en annan kille som också praoar på DN fick titta på när Sverige hade träning på arenan. Det var jättekul att se! Iallafall tills vi blev omringade av typ en hel skola av dagisbarn haha. Det var visst fler än vi som ville se Zlatan...
Sen på eftermiddagen fick jag vara med Jenny Nordlander som är redaktör för dn.se. Hon visade mig lite hur det fungerar med hemsidan och hur de gör "puffarna" som artiklarna på startsidan kallas. Det var väldigt intressant att se. 
Bild från träningen på Friends Arena.
 
Idag har jag faktiskt tro det eller ej intervjuat Fredrik Reinfeldt! Mats och jag var med på något sorts möte med en massa olika politiker där de disskuterade olika saker om EU. Mötet var för mig iallafall vääldigt segt. De satt och pratade om olika saker i nästan en och en halv timma. Efter ett tag på mötet kändes det nästan som om jag skulle somna hehe. Men som tur var lyckades jag hålla mig vaken... Efteråt intervjuade massa journalister, däribland Mats, Fredrik Reinfeldt om olika saker de hade tagit upp på mötet. Allra sist fick jag ställa mina två frågor! Jag var rätt så nervös med det gick hyffsat bra tror jag. 
Haha det känns konstigt att se denna bild...
 
Imorrgon ska jag vara på redaktionen redan vid sju (!!) eftersom att jag ska hjälpa till med inspelningen av ett Webb- tv pogram som de lägger upp på dn.se sen. Av någon anledning spelar de in det mellan 7 och nio på morgonen. Det innebär att jag kommer behöva gå upp typ halv sex!! Puhh...
♥Lovisa

Kommentarer
Postat av: Agnes

Åh vad kul det verkar att praoa på DN! Hur länge sedan skickade du in en ansökan om att du ville praoa där? Hade nämligen tänkt att skicka in en ansökan dit imorgon :)

2013-02-06 @ 22:22:02
URL: http://losagnes.blogg.se

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0