Prao dag 4&5

I torsdags var jag på plats på redaktionen redan klockan sju på morgonen! Det var sjuukt jobbigt att gå upp, höll typ på att sommna på bussen haha! Det var helt okej att vara med på inspelningen. Jag hjälpte till att klistra upp alla löpsedlar som de hade i bakgrunden av inspelningen och sen fick jag sitta och titta på när de spelade in. Ni kan se klippet här.
Sen på eftermiddagen så fick jag skriva om intevjun med Fredrik Reinfeldt till en artikel.
 
Idag sista dagen var ÄNTLIGEN Alva frisk! Vi fick tillsammans göra en enkät, med frågan "Vad är du beredd att betala för en lunch?" och "Tycker du att snittpriset på lunch i Stockholm (81,30 som är det dyraste i landet) är rimligt?". Det var lite pinsammt i början att börja fråga folk, men det gick ändå bra och vi lyckades att få 6 personer att ställa upp på ca en halvtimme tror jag... Enkäten kommer faktiskt att publiceras i dn.sthlm på tisdag! Så det är kul! På eftermiddagen intervjuade vi vår handledare Mats J Larsson om vad han tycker om att vara journalist och lite sådant. Den intervjun kommer vara en del av den uppsats som vi ska skriva om praoen på svenskan i skolan. Jag tycker att denhär praoveckanhar varit superkul och hade gärna praoat längre!
 
 
Den enda bild jag hann ta från inspelningen. Var tvungen att stänga av mobilen se.
♥Lovisa
 

Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0