=

Alltså blir så jävla arg! Hur kan SVP, Svenskarnas Parti ha över 7000 likes på sin facebook sida? De är ett nazistiskt och rasistiskt parti som jag inte förstår hur de ens kan finnas idag 2014! Läste komentarer på deras facebooksida och blir seriöst rädd över vad folk har för åsikter. Känns även som att Sverigedemokraternas rasisitska åsikter kanske blir mer accepterade nu när ett ännu mer högerextremt parti börjat få uppmärksamhet.
 
Partiet tycker att Sverige ska "ägas" av "svenskarna" och att ingen med utländsk bakgrund ska få leva i detta fantastiska land. Vem är ens svensk liksom? Samerna? Jag är väl inte heller svensk då antar jag. Min mamma är född i Finland och jag är har delat medborgarskap i både Sverige och Finland. Känner däremot inget stort behov av att kalla mig svensk och speciellt inte om "svenskarnas" parti är rasistier. 
 
Åker till Berlin imorgon föresten och tänker ta med mig mina antirasistiska, antinazistiska och feministiska åsikter (alltså åsikter om att alla människor är lika mycket värda om någon missade det) vart jag än är i framtiden. 
Känner att inlägget blev lite oklart men ville bara ta så stort avstånd från rasism som möjligt. Brukar inte direkt skriva sådanahär inlägg om politik (fast tycker inte att mänskliga rättigheter borde ha något med politik att göra, det borde vara en självklarhet) eller så och har inte direkt jättemycket kunskaper men kännde mig tvungen att ta ut min ilska någonstans... 
 
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Lovisa

Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0