Matte...

Hej, nu så sitter jag här och pluggar matte...
Eller gjorde för nu bloggar jag ju...  Aja, hursomhelst, jag har fotboll senare klockan 7 i kväll, jag känner mig inte såhär supesugen på det efter som att Moa inte skulle komma, det är typ askallt ute och så är jag lite små förskyld. Men jag kommer nog att gå ändå, för det var en hel vecka sen jag tränade sist.
Vad ska ni göra idag så här på första december?
Här kommer en bild på min julkalender, som min moster som bor i Finland skickade till mig.
Den är typ som ett hus, där fönstrerna är luckorna. Varje fönster finns på ett hus i Kristinestad (staden som min moster bor i). I varje lucka så är det en liten bild, och så står det ett klockslag. På baksidan av kalendern så finns det en karta över Kristinestad, med nummer utmarkerade på olika ställen. Då så kan man gå till det stället (det är samma nummer som vilket datum i december det är) på det klockslaget. Så är det något som händer vid det fönstret, typ att någon läser en dikt, eller att en kör sjunger en sång.
Jag tror att gamla stan i Stockholm har nån liknande kalender. Förlåt för att det blev lite rörigt, men jag hoppas att ni fattar ändå! :)

Kommentarer
Postat av: Sylle

Spännande kalender ! Jag tror jag fattade !

2011-12-02 @ 09:44:16

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0