Lördag...



Idag har jag och Agnes som sagt varit iväg på amigurumi kurs! Det var jätte skojigt!
Och, vet ni vad? Nu kan jag gära maskor och ögglor!(Eller som vi kom på-maskar och ugglor) Är det inte fantstiskt?! 
Jag och Lovisa lekte även med Tasse idag och han fick tillochmed vädra nosen en stund i höstluften!
Här kommer ett litet recept:

Choklad Fondue 
Ingredienser:
3 dl vispgrädde
200 gram mörk choklad
1 1/2 tsk vaniljsocker
2 msk smör
Frukt och bär: Tex: Jordgubbar, kiwi, physalis, banan, päron, äpple. Ja, man kan helt enkelt välja vad man gillar!

Så här gör du:
1. Skölj,skala och dela frukten i mindre bitar. Lägg dem på ett fint fat.

2. Koka upp grädden i en kastrull. Lägg chokladen i bitar. Rör tills den har smält. Tillsätt vaniljsocker och smör.'

3. Häll såsen i en skål som tål värme. Ställ den i mittet på fatet med ett värme ljus under.

Ät och njut!! Ha en fortsatt trevlig helg! Hej från Ida!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Ida! ÅH CHOKLASFONDUE! En utav mina favvorfterrrätter.

ska testa det receptet ngn gång!

Kolla gärna in på min blogg också! tiddis.devote.se



// Matilda! ps. choklad är BÄST!!

2011-10-18 @ 21:15:21
URL: http://tiddis.devote.se

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0