Paris dag 2

Idag så var det första vi gjorde att åka till Notre Dame. Vi ville komma tidigt för att det inte skulle vara så supermycket folk när vi kom. Inne i kyrkan var det vääldigt högtidligt, och nästan lite läskigt, man var tvungen att vara tyst, och så var det en gudstjänst där det var två kvinnor som sjöng väldigt vackert. Efter det så gick vi omkring lite bland butikerna vid Notre Dame. Jag hittade och köpte en jätte fin ring, som jag blev super nöjd med! Efter det så gick vi och fikade och sen så gick vi till en jäte fin och mysig park där det i mitten av parken fanns en damm som man fick sätta i små båtar och segla med. Sen så fortsatte vi vidare till Cuartier Latin, där gick vi en bit längs med vattnet till som en liten bok affär som var jätte fin, men det är väldigt svårt att förklara den, men den var i alla fall väldigt mysig!. Sen åkte vi tillbaka till hotellet med metron och vilade en stund. Efter det så gick vi till en jätte mysig liten restaurang. Jag åt supergod spaghetti Bolonese (stavning?). Efter det så bestämmde vi oss för att åka och titta på Eiffeltornet i mörkret, för det lyser jätte fint då. När vi kom fram till platsen där man kan se och fotta Eiffeltornet bra ifrån så var det väldigt mysig och nästan lite mystiskt (haha) för det var några som spelade lite typ mystisk/mysig musik och så där. Det är svårt att förlklara men jag ska visa bilder sen.
Sen så åkte vi hem :)

P.S Förlåt för att det blev ett lite rörigt inlägg!

Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0