Paris dag 3

I dag så har vi varit i Eiffel tornet!!! Det var jätte coolt och häftigt!
Vi gick upp jätte tidigt på morgonen och åt frukost för att komma så tidigt som möjligt till Eiffeltornet (det är alltid så långa köer att man vill komma tidigt för att slippa det). Vi åkte tunnelbana dit, och ställde oss sen i den redan då ganska långa kön. Det tog ca 45 minuter innan det var våran tur att åka upp. Man fick åka upp i en jätte stor hiss där ca 40 personer fick plats. Det var ganska läskigt i allafall i början all åka upp. Först åkte man upp två våningar, och sen fick man byta hiss för att komma upp til toppen. Det var oxå ganska läskigt! Men sen när man kom upp och hade varit där ett tag så vande man sig. Jag fick några bra bilder som jag ska lägga upp när jag kommer hem! Sen så åkte vi ner i gen till andr våningen, för där fanns det några butiker och en restaurang. Jag köpte ett litet eiffel torn som satt fast på en nyckel ring. Sen så åkte vi ända ner. Efter Eiffeltornet så gick vi till en restaurang där dom hade jätte god mat. Och till efter rätt så åt jag som en stor macaron med jordgubbar och grädde i. Den var jätte god! Efter det så gick vi runt lite i några parker. Sen gick pappa och Hanna till hotellet, och mamma och jag gick till ett litet shoppingcenter. Vi tittade runt i lite olika affärer, men köpte inget. Sen gick vi till hotellet för att hämta pappa och Hanna och sen gick vi ut och åt middag. Efter det tog vi en liten promenad, och nu så ska jag snart gå och lägga mig, för vi ska upp tidigt i morgon för att ta flygplanet hem!
Det är lite trist, men ändå skönt att komma hem! :)
Kramar från Lovisa!

Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0