Paris dag 1

Heeeeej!
Nu så har vi äntligen internet här på vårat hotell rum! Vi bor på ett superbra och fint hotell som heter Saint James Albany. I morse när vi vaknade så gick vi ner och åt världens godaste frulle! Man  kunde äta typ wiener bröd och brownies med fruktsallad till frukost! Efter det så har vi gjort ganska mycket, först så åkte vi med metron till Museé d´Orsay och kollade på massor av berömda tavlor av tex Claude Monet. I affären som fanns där så köpte jag ett super coolt IPhone skal (till min ännsålänge obefintliga IPhone) med én av Monets tavlor på. Efter det så åkte vi vidare mot Sacré-Cour och Montmartre. Sacré Cour är en jätte berömd kyrka, och nedanför den så är det typ världens vackraste utsikt! Man kunde se ut över hela stan! Montmartre är området/stadsdelen som ligger runt om kring Sacré-Cour. Där gick vi omkring lite och tittade lite i affärer. Sen så åt vi lunch på ett Creperi. Där kunde man äta superstora och goda pannkakor! :) Sen så tog vi metron och åkte vidare till en annan del av staden för att promenera mot Triumph-bågen. På vägen så låg det massa fina affärer som tex Chanell mm. Men jag gick bara in på Zara. Men jag köpte inget. Sen när vi hade sett Triumph-bågen så åkte vi tillbaka till hotellet.
I morgon så ska vi åka til Notre- Dame. Och på måndag till Eiffeltornet!
Jag kan tyvär inte lägga upp några bilder nu, men när jag kommer hem så ska jag göra det!
Kramar/ Lovisa!

Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0