Midvinternattens köld är hård...

Hej!
Idag har det snöat väldigt mycket. Det var så fint med snön på alla grantoppar.
Funderar på att låna mammas skidor någon dag och svischa ner för våran lilla kulle..!
Nu har jag just sett på Dubbelliv, ett mycket bra program faktiskt, mitt absoluta favorit program!!
Denna dikt passar till vårt vackra vinterlandskap, ang. tomten som nämns i slutet av dikten, så vill jag passa på att säga att tomter finns det året om- ni har väll hört talas om hustomten? En sån vore det ju mysigt att ha :)

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken



Imorgon är det fredag-skönt med lite helg sen tycker jag!

Kram Ida

Kommentarer
Postat av: yoana

Hoppas du får en underbar helg! =)

2012-02-03 @ 13:07:01
URL: http://yoanainaction.blogg.se/

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0