Konst...

HEJ!
Idag har jag, mamma, lillasyster Emma, kusinerna & mormor o morfar varit på National museet och tittat på många intressanta tavlor av en grupp ryska
konstnärer, vid namn: Peredvizjniki.
Tavlorna som de målat var realistiska, och föreställde människor i olika situationer, tex en liten fattig pojke i trasiga kläder som stod och tittade in genom dörren till en skola, han ville så gärna gå i skolan med de andra barnen. Det var väldigt fint målade tavlor, dom såg så verkliga ut på något sätt, med veck i kläderna, rynkor i pannan och olika uttryck i ansikterna. Så skulle jag också vilja lära mig att måla! Tavlorna var målade med olja.
Vi var även och kollade på en speciell utställning för barn, som handlade om Grekiska gudar, där kunde man åka rutchbana, vilket jag ansåg var nästan de roligaste på hela dagen:) Hihi
Här kommer ett par bilder från idag!
Kram ida


Kommentarer

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för oss)

Din :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0